وبلاگ

توضیح وبلاگ من

" مقالات و پایان نامه ها | شاخص های اندازه گیری مدل کرک پاتریک – 1 "

 
تاریخ: 21-09-01
نویسنده: نجفی زهرا

 

برای مؤلفه‌ رفتار بار عاملی خام برآورد شده توسط مدل، معادل با ۱/۰۰۰ است، این مقدار دارای خطای استاندارد برآوردی معادل با ۰/۰۰۰۵است، مقدار t محاسبه شده برای این مقدار بار عاملی معادل با ۰/۰۰۰۵ است. مقادیر استاندارد شده برآورد بار عاملی برای مؤلفه‌ رفتار معادل با ۱/۰۰۰می باشد. سطح معناداری بار عاملی برای این مؤلفه‌ برابر است با p<0/01 این بدین معنی است که مؤلفه‌ نتیجه با بیش از ۹۹ درصد اطمینان با کیفیت آموزش ارتباط مثبت و معناداری دارد. ‌بنابرین‏ می توان گفت که مؤلفه‌ رفتار می‌تواند کیفیت آموزش را به صورت معناداری اندازه گیری کند.

 

برای مؤلفه‌ نتیجه بار عاملی خام برآورد شده توسط مدل، معادل با ۰/۵۳۸ است، این مقدار دارای خطای استاندارد برآوردی معادل با ۰/۰۹۳است، مقدار t محاسبه شده برای این مقدار بار عاملی معادل با ۵/۸۰۷است. مقادیر استاندارد شده برآورد بار عاملی برای مؤلفه‌ نتیجه معادل با ۰/۴۷۳می باشد. سطح معناداری بار عاملی برای این مؤلفه‌ برابر است با p<0/01 این بدین معنی است که مؤلفه‌ نتیجه با بیش از ۹۹ درصد اطمینان با کیفیت آموزش ارتباط مثبت و معناداری دارد. ‌بنابرین‏ می توان گفت که مؤلفه‌ نتیجه می‌تواند کیفیت آموزش را به صورت معناداری اندازه گیری کند.

 

در پایان با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت که مؤلفه‌ رفتار نسبت به مؤلفه‌ های دیگر با کیفیت آموزشی رابطه بیشتری دارد. این بدین معنی است که مؤلفه‌ رفتار بهتر از مؤلفه‌ های دیگر می‌تواند میزان کیفیت آموزش را اندازه گیری کند. سپس اولویت دوم مربوط به مؤلفه‌ نتیجه می‌باشد و همینطور به ترتیب اولویت های سوم و چهارم، مؤلفه‌ های یادگیری و واکنش هستند. سر انجام می توان با توجه به تمام بارهای عاملی مثبت و معنی دار در مدل تحلیل عاملی تاییدی سلسله مرتبی، گفت که این شاخص ها به صورت مؤثری می‌توانند سطوح مختلف مدل کرک پاتریک و کیفیت آموزش ‌بر اساس مدل کرک پاتریک را اندازه گیری کنند. و به نوعی این نتیجه مبین اعتبار سازه ای از نوع اعتبار عاملی مدل تحقیق است.

 

۳٫۴- بررسی نتایج آزمون t تک نمونه ای و مقایسه شاخص های بررسی کیفیت آموزش بر اساس مدل کرک پاتریک

 

آزمون t تک نمونه ای روش آزمون فرضیه درباره محل میانگین جامعه را بررسی می‌کند. از این آزمون می توان برای مقایسه میانگین یک نمونه با یک عدد ثابت یا ادعا نیز استفاده کرد.

 

به منظور مقایسه میانگین رتبه ها در بین شاخص ها از آزمون فریدمن در نرم افزار spss استفاده شده که نتایج به دست آمده در جداول زیر بیان شده است. آزمون فریدمن یک آزمون ناپارامتری، معادل آنالیز واریانس با اندازه های تکراری (درون گروهی) است. که از آن برای مقایسه میانگین رتبه ها در بین N گروه استفاده می‌کنیم. آزمون فریدمن برای تجزیه واریانس دو طرفه (برای داده های غیر پارامتری) از طریق رتبه بندی به کار می رود و نیز برای مقایسه میانگین رتبه بندی ‌گروه‌های مختلف کاربرد دارد. در این قسمت چهار متغیر مورد بررسی قرار گرفته است که ابتدا آزمون t بررسی شده و سپس آزمون فریدمن مورد بررسی قرار گرفته است.

 

جدول شماره ۴-۶ نشان دهنده نتایج آزمون t تک نمونه ای به صورت کلی می‌باشد.

 

این جدول نشان دهنده تعداد، میانگین، انحراف استاندارد و خطای استاندارد میانگین برای شاخص های نتیجه می‌باشد.

 

جدول ۴-۶ نتایج t تک نمونه ای به صورت کلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خطای استاندارد میانگین انحراف استاندارد میانگین تعداد شاخص های اندازه گیری مدل کرک پاتریک ۰/۱۰۳۸۸

 

۰/۰۸۰۸۲

 

۰/۰۹۲۴۰

 

۰/۰۹۷۹۱

 

۰/۱۰۳۸۵

 

۰/۰۹۴۸۴

 

۰/۰۸۸۶۹

 

۰/۱۰۴۱۵

 

۰/۱۰۷۴۳

 

۰/۱۰۷۳۱

 

۰/۱۰۵۲۴

 

۰/۱۰۶۲۸

 

۰/۱۰۳۴۶

 

۰/۱۰۸۴۴

 

۰/۰۹۳۴۷

 

۰/۱۰۶۵۰

 

۰/۱۰۹۹۶

 

۰/۱۰۴۷۷

 

۰/۱۰۶۵۹

 

۰/۱۱۳۱۶

 

۰/۱۱۰۶۲

 

۰/۴۵۹۸۸

 

۰/۱۰۲۴۴

 

۰/۱۰۴۵۵

 

۰/۱۰۳۵۱

 

۰/۱۲۵۴۵

 

۰/۱۰۹۵۸

۱/۱۱۸۸۷

 

۰/۸۷۰۴۷

 

۰/۹۹۵۱۵

 

۱/۰۵۴۵۵

 

۱/۱۱۸۴۷

 

۱/۰۲۱۵۱

 

۰/۹۵۵۱۸

 

۱/۱۲۱۷۸

 

۱/۱۵۷۰۸

 

۱/۱۵۵۷۵

 

۱/۱۳۳۵۲

 

۱/۱۴۴۷۰

 

۱/۱۱۴۳۱

 

۱/۱۶۷۹۱

 

۱/۰۰۶۷۲

 

۱/۱۴۷۰۶

 

۱/۱۸۴۳۶

 

۱/۱۲۸۴۵

 

۱/۱۶۹۵۸

 

۱/۲۱۸۷۹

 

۱/۱۹۱۴۲

 

۴/۹۵۳۰۹

 

۱/۱۰۳۳۵

 

۱/۱۲۶۰۸

 

۱/۱۱۴۸۱

 

۱/۳۵۱۱۹

 

۱/۱۸۰۱۷

۲/۹۸۲۸

 

۳/۰۸۶۲

 

۳/۱۶۳۸

 

۲/۸۳۶۲

 

۲/۹۶۵۵

 

۳/۰۰۰۰

 

۲/۹۷۴۱

 

۲/۷۳۲۸

 

۲/۹۸۲۸

 

۲/۷۱۵۵

 

۲/۳۹۶۶

 

۲/۴۴۸۳

 

۲/۳۶۲۱

 

۲/۴۶۵۵

 

۲/۸۲۷۶

 

۲/۳۷۹۳

 

۲/۶۲۰۷

 

۲/۸۰۱۷

 

۲/۶۲۰۷

 

۲/۶۸۹۷

 

۲/۷۵۸۶

 

۳/۳۷۹۳

 

۳/۰۰۰۰

 

۲/۸۱۰۳

 

۲/۹۷۴۱

 

۳/۰۹۴۸

 

۲/۷۷۵۹

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

 

۱۱۶

تازگی داشتن

 

رضایت داشتن

 

علاقه داشتن

 

رضایت از زمان برگزاری

 

انگیزه ایجاد کردن

 

رضایت از فضای آموزشی

 

آشنا شدن با نرم افزارها

 

قابل فهم بودن نرم افزارها

 

کارکردن با نرم افزارها

 

استفاده از نرم افزارها

 

ارزشیابی کردن در همان دوره

 

ارزشیابی همکاران در دوره

 

استفده از نرم افزها در کلاس

 

استفاده از نرم افزارها در همایش

 

استفاده از نرم افزار در سمینارها

 

استفاده از آفیس در کلاس درس

 

استفاده از اینترت در کلاس درس

 

تغییر در میزان ارتباط با مدیران

 

تغییر در نحوه ارائه مطالب

 

تغییر در فرایند یاددهی یادگیری

 

تغییر در نحوه ارزشیابی

 

تاثیر کاربرد نرم افزارها

 

تاثیر در میزان ارتباط با همکاران

 

تاثیر در کنفرانس مدرسه ای

 

    1. – Price ↑

 

    1. – Krikpatrick ↑

 

    1. – Ellen Gagne ↑

 

    1. – J.F.May ↑

 

    1. – Michael Duking ↑

 

    1. – Augmenting Teaching ↑

 

    1. – World Trade Organization ↑

 

    1. – Bushnell ↑

 


فرم در حال بارگذاری ...

« " مقالات تحقیقاتی و پایان نامه | ۱-۱۰-۲٫منابع انسانی به عنوان دارائی های عقلائی – 10 "" مقاله-پروژه و پایان نامه | گفتار دوم: مبانی حق متعهد به اصلاح – 3 " »