وبلاگ

توضیح وبلاگ من

دانلود پایان نامه و مقاله – قسمت 19 – 7

 
تاریخ: 20-09-01
نویسنده: نجفی زهرا

روایی ابزار: با بهره گرفتن از روش تحلیل عاملی، ۵ عامل شامل ترس از بیگانگان، ترس از ارزیابی توسط دیگران، ترس از صحبت کردن در جمع، ترس از انزوای اجتماعی، و ترس از آشکار شدن علایم اضطراب استخراج شده است که این ۵ عامل ۲۳/۴۷ درصد واریانس کل تست را تبیین می‌کنند (سام دلیری، ۱۳۸۱). در پژوهش حاضر نیز پایایی ابزار به روش آلفای کرونباخ محاسبه گردید که ضریب حاصله ۸۷/۰ بود.

 

شماره سوالات مربوط به هر عامل در جدول زیر آورده شده است:

 

جدول ۳-۲: شماره سوالات خرده مقیاس های ابزار اضطراب اجتماعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عامل شماره سوالات ترس از بیگانگان ۳و۴و۵و۸و۱۲و۱۳و۱۵و۱۷ ترس از ارزیابی توسط دیگران ۱۶و۱۹و۲۱و۲۲ ترس از صحبت کردن در جمع ۱و۱۸و۲۳و۲۴ ترس از انزوای اجتماعی ۲و۷و۹و۲۰و۲۷ ترس از آشکار شدن علایم اضطراب ۶و۱۰و۱۱و۱۴

روش نمره گذاری: روش نمره گذاری در این ابزار به شکل مستقیم می‌باشد، بدین ترتیب که گزینه تقریبا همیشه نمره ۵ و گزینه تقریبا هیچ وقت نمره ۱ می‌گیرد. همچنین نمره بالا در این مقیاس نشان دهنده عدم اضطراب اجتماعی است.

 

۳ -۴-۳ مقیاس رضایت جنسی یاوری کرمانی

 

معرفی ابزار: این مقیاس که احساسات و نگرانی های شخصی را درباره محبت و رابطه جنسی با همسر ارزیابی می‌کند، توسط یاوری کرمانی (۱۳۸۶) ساخته شده و شامل ۱۷ سوال است و یک نمره کلی درباره میزان رضایت جنسی فرد را به دست می‌دهد.

 

پایایی ابزار: یاوری کرمانی پایایی این مقیاس را ۷۵/۰ گزارش ‌کرده‌است. در پژوهش حاضر نیز پایایی ابزار به روش آلفای کرونباخ محاسبه گردید که ضریب حاصله ۷۶/۰ بود.

 

روش نمره گذاری: روش نمره گذاری در این پرسشنامه به شکل مستقیم و بر پایه طیف لیکرت می‌باشد، بدین ترتیب که گزینه خیلی زیاد نمره ۵ و گزینه خیلی کم نمره ۱ می‌گیرد. همچنین نمره بالا در این ابزار بیانگر رضایت جنسی بیشتر است.

 

۳-۵ روش اجرای پژوهش

 

در راستای اجرای پژوهش ابتدا پژوهشگر مکاتبات لازم را با اداره کل آموزش و پروش جهت اخذ مجوزهای لازم انجام داد. سپس پژوهشگر پس از تعیین اعضای نمونه، در طول مدت ۳ هفته، به مرور اعضای نمونه را به شکل گروهی در مدارس انتخاب شده ملاقات کرده و در خصوص اهداف پژوهش و نحوه تکمیل پرسشنامه‌ها با آن ها صحبت نمود و از آن ها دعوت به همکاری در پژوهش شد. همچنین به آن ها یادآوری شد که اطلاعاتشان محرمانه خواهد ماند. در نهایت پرسشنامه‌ها در بین آن ها توزیع گردید و بعد از تکمیل شدن، جمع‌ آوری شد.

 

۳-۶ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

 

داده های این پژوهش، در دو سطح آمار توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف از معیار، کمینه، بیشینه) و آمار استنباطی (ضریب همبستگی، رگرسیون، و تحلیل مسیر) به کمک نرم افزار SPSS و AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 

۳-۶- ملاحظات اخلاقی

 

در انجام این پژوهش به منظور رعایت حریم و محدوده­ انسانی نکاتی لحاظ گردید که به طور اجمال به آن پرداخته می شود. نخست در انتخاب گروه نمونه افرادی انتخاب شدند که مایل و راضی به شرکت در پژوهش بودند در مرحله بعد به اعضاء شرکت کننده در پژوهش اطمینان کافی داده شد که اطلاعات حاصل از این پژوهش جنبه شخصی و محرمانه داشته و به هیچ وجه به صورت فردی در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت. بلکه نتایج حاصل از پژوهش به صورت آماری و نتیجه گیری کلی و نه به صورت فردی منتشر خواهد شد و آن ها اختیار کامل دارند که در پژوهش شرکت نکنند. در طول اجرای پژوهش نیز همواره این اطمینان‌دهی به شرکت کنندگان وجود داشت؛ به علاوه در طراحی پرسشنامه‌ها نیز به جای استفاده از نام و نام خانوادگی شرکت کننده از کد برای شناسایی و نام­گذاری پرسشنامه ­ها استفاده گردید. هرجا که شرکت‌کنندگان این پژوهش اصرار داشتند یا مایل بودند، که از نتایج این پژوهش اطلاع حاصل کنند، به زبان ساده اطلاعات حاصل شده در اختیار آنان قرار گرفت.

 

فصل چهارم

 

یافته های پژوهش

 

    1. Marcia ↑

 

    1. informational ↑

 

    1. normative ↑

 

    1. Diffuse/ avoidant ↑

 

    1. informational ↑

 

    1. normative ↑

 

    1. Diffuse/ avoidant ↑

 

    1. ۱- Liebowitz ↑

 

    1. ۱ Duncombe ↑

 

    1. Crawford & pop ↑

 

    1. Bradbury & karney ↑

 

    1. Davis & Shaver ↑

 

    1. Christofer & Sprecher ↑

 

    1. Spance ↑

 

    1. Nichols ↑

 

    1. Mkanyl ↑

 

    1. Barrientos ↑

 

    1. Esputen ↑

 

    1. Larson ↑

 

    1. Simon &Gagnon ↑

 

    1. Crowe ↑

 

    1. Harvey ↑

 

    1. Maslow ↑

 

    1. Vandermassen ↑

 

    1. Krystns ↑

 

    1. Kendrick ↑

 

    1. Brezsnyak & Whisman ↑

 

    1. Byers ↑

 

    1. Slosarz ↑

 

    1. Nichols ↑

 

    1. Terman ↑

 

    1. Litzinger ↑

 

    1. Ston ↑

 

    1. Bootzin ↑

 

    1. Eryilmaz ↑

 

    1. DeJudicibus ↑

 

    1. Hyde ↑

 

    1. Byers ↑

 

    1. Young ↑

 

    1. Spence ↑

 

    1. Freud ↑

 

    1. Hall ↑

 

    1. Young ↑

 

    1. Archetyps ↑

 

    1. Anima&animus ↑

 

    1. Harding ↑

 

    1. Sharf ↑

 

    1. Feell khautri ↑

 

    1. Prvjaskav Nrvkras ↑

 

    1. Ferankel ↑

 

    1. Froom ↑

 

    1. Hornay ↑

 

    1. Mazlow ↑

 

    1. Masters ↑

 

    1. Existentialists ↑

 

    1. Perls ↑

 

    1. Abbott & wallace ↑

 

    1. ratiomal behavior therapy ↑

 

    1. Kohleberg ↑

 

    1. Interaction Between Individual ↑

 

    1. Social Communication ↑

 

    1. Social Skill ↑

 

    1. Social Anxiety ↑

 

    1. embarrassing or Humiliating ↑

 

    1. Rheingold ↑

 

    1. Charles & Stewart ↑

 

    1. Eureligs ↑

 

    1. Taylor ,Bomyea & Amir ↑

 

    1. American Psychiatric Association ↑

 

    1. Crain ↑

 

    1. Ziegle ↑

 

    1. Gaudiano ↑

 

    1. Coles, Turk, Heimberg & Fresco ↑

 


فرم در حال بارگذاری ...

« مقاله های علمی- دانشگاهی – قسمت 7 – 8منابع پایان نامه ها | ۱-۲- بیان مساله – 8 »
 
مداحی های محرم